Współcześnie Ghost to duża, rozpoznawalna marka na rowerowej arenie międzynarodowej. Jest to jeden z największych producentów jednośladów w Niemczech, który zatrudnia ponad 300 osób na całym świecie. Firma bazuje na doświadczeniu zdobytym przy wieloletniej współpracy z profesjonalnymi sportowcami. Przekłada się to na świetną jakość rowerów do wszystkich stylów jazdy. W zróżnicowanej ofercie niemieckiego producenta znajdują się modele górskie MTB, rowery crossowe, trekkingowe oraz miejskie, a także te z napędem elektrycznym. U swoich początków firma Ghost Bikes mieściła się jednak… w garażu.
Na początku lat 90. Uwe Kalliwoda i Klaus Möhwald – przyjaciele i pasjonaci MTB z miasta Waldsassen w Bawarii – nie byli zadowoleni z jakości rowerów górskich dostępnych na ówczesnym rynku. Dlatego też w 1993 roku postanowili rozpocząć pracę nad stworzeniem jednośladu, na którym sami mogli by z przyjemnością przemierzać kilometry. Wtedy żaden z nich nie przypuszczał, że niewielki warsztat rowerowy zlokalizowany w garażu da początek międzynarodowej firmie rowerowej.
Obecny zespół stojący za szyldem Ghost Bikes to doświadczeni inżynierowie, ale także prawdziwi pasjonaci kolarstwa. Projektanci niemieckiej firmy doskonale wiedzą, jakie rozwiązania sprawdzają się na trasie. Rowery Ghost to niezawodne maszyny, które powstają w oparciu o praktyczną wiedzę. Prototypy kolejnych modeli sprawdzane są najpierw na specjalistycznych stanowiskach testowych w sterylnych warunkach, następnie rowery Ghost opuszczają laboratorium, by przejść fazę testów w terenie. Dzięki wiedzy, zaangażowaniu i doświadczeniu inżynierów firmy, fabrykę w Waldsassen opuszczają jednoślady najwyższej jakości. Zadowoleni z nich mogą być nie tylko klienci, ale także sami projektanci.
Interesującą innowacją technologiczną firmy Ghost jest algorytm SuperFit, który umożliwia obliczenie idealnej geometrii pojazdu względem wzrostu, wagi oraz preferowanego stylu jazdy. System pozwala zdefiniować optymalne położenie punktów styku (kierownica, pedały i siodełko), a także dopasować takie parametry jak skok zawieszenia widelca, szerokość kierownicy, długość korby, a nawet rozmiar koła. Algorytm umożliwia więc bardzo dokładne dopasowanie jednośladu pod konkretnego użytkownika w celu uzyskania maksymalnego komfortu, a przede wszystkim efektywności jazdy w terenie.